Planning is cruciaal voor doelgerichte online communicatie

Wanneer welke doelgroep bereiken met welke boodschap?

Na analyse en strategie maken we een UP-TO-DATE Communicatieplan op maat van je bedrijf, aanbod & budget. Rekening houdend met o.a. je eigen agendapunten (Bv. open-deur-dagen), populaire zoekwoorden en de regionale kalender (feestdagen e.d.), ontvang je een overzicht met alle voorziene communicatieacties netjes in volgorde op datum, zowel de deadlines als de publicaties..

Ontdek zelf wanneer je aanbod het meest gezocht wordt in Google

Ontdek hier alvast hoe de verhouding ligt tussen de zoekopdrachten “website laten maken” en “website maken”

SEO

Planning volgens behoeftes en zoekwoorden

Ga je wachten tot je vanzelf gevonden wordt en je website voorzien met de nodige zoekresultaten om hier ook in te slagen? En eventueel extra adverteren met zoekadvertenties in Google als het niet overal lukt in de zoekresultaten?
(Pull marketing) 

Of ga je niet wachten en meteen gericht online communiceren met je doelgroepen (Push marketing) door te bloggen, social posten en e-mails te versturen? En eventueel extra adverteren in Facebook, YouTube, Linkedin, … als je meer mensen wilt bereiken naast je eigen bezoekers, volgers & abonnees? (Push marketing) 

AGENDA

Planning volgens eigen agendapunten 

Wij houden natuurlijk ook rekening met de agendapunten van je bedrijf zoals open-deur-dagen, productlanceringen, ... 

Verder geven we ook aan wanneer er een gebrek is aan agendapunten d.w.z.  wanneer er voor je (nieuwe) klanten te weinig reden is om je opnieuw te bezoeken, op je site en/of in de toonzaal. Bv. Een 7-daagse

AGENDA

Planning volgens regionale kalender

In de planning verwerken we ook de geijkte feestdagen en de verschillende commerciële data die we in ons jaarlijks ritme hebben aangenomen zoals de Solden, Valentijn, Moederdag, … (voornamelijk in B2C) & het Autosalon, Batibouw, Secretaressedag, Weekend v/d Klant… (B2B).

Afhankelijk van de sector, het aanbod en de doelgroepen selecteren we de juiste communicatiemomenten.

PUBLIEK

Planning naar je klanten

Klanten up-to-date houden is een absolute must, daar zij in het verleden reeds hun vertrouwen hebben geschonken bij de vorige aankoop. Zorg steeds voor een nieuwe reden om ‘in the picture’ te blijven, voordat ze het gaan zoeken bij een ander of gelokt worden met betere aanbiedingen. 

Blijven communiceren met je klanten is dan ook prioriteit nummer 1, want wachten totdat ze vanzelf weer terug komen is hetzelfde als wachten totdat ze vanzelf weg blijven.


NEXT

Na activatie communicatieplan live online rapportage

Wanneer is er het meest behoefte naar je aanbod? Welke reden geef je je klanten om terug te komen?

Volgende stap

Scoor meteen extra aandacht na ons 1ste GRATIS gesprek

Maak nu een afspraak

Klanten a/h woord

In de kijker

Updates

Inschrijven Nieuwsbrief

Zo wordt je altijd als eerste op de hoogte gebracht van ons laatste nieuws, updates, jobs, tips & promoties. Stay UP-TO-DATE!

NUMMER #1 "Webdesigner Belgium": 

Uitstekend


Referentieblogs

BEKIJK ALLES   >>

NIEUW: UP-TO-DATE MY BUSINESS

Bereik online je doelgroep in je regio met 1 klik

Ontdek onze nieuwe app waarmee je altijd & overal je (nieuwe) klanten kan bereiken met 1 klik. Tegelijk op je blog, site, social media & per mail.

Ontdek Meer