Zelfkennis is het begin van alle wijsheid
Ken jezelf’ heeft ook betrekking op je bedrijf, je aanbod, je klanten, je doelgroepen, je concurrenten, …
Voordat we de juiste strategie kunnen bepalen en de meest geschikte communicatiemix kunnen samenstellen zoeken wij naar de nodige antwoorden en data hiervoor.
TARGETS
Welk doel wil je bereiken?
Wat wil je eigenlijk bereiken met je online aanwezigheid en communicatie op het internet? Een attitudeverandering, meer merkbekendheid, meer bezoekers, volgers en abonnees?
Wij zetten het graag voor je op een rijtje volgens prioriteit zodat we naderhand nog beter kunnen inschatten & meten wat voor jou de beste call-to-actions zullen zijn om deze doelen te bereiken.
AUDIENCE
Hoe groot is je publiek nu al?
Hoeveel bezoekers op je site? Hoeveel volgers op je social media? Hoeveel abonnees op je nieuwsbrief per e-mail? En wat zijn de kijk-en leescijfers dan? Bereik je überhaupt genoeg mensen om je doelen online te kunnen bereiken?
Wij zoeken voor je uit wat de bereikbaarheid is van je huidig publiek en bekijken dan wat de verhouding is t.o.v het totale potentieel van je doelgroepen, zowel de kansen als de kosten.
SEO
Hoeveel wordt er gezocht naar je aanbod in Google?
De laatste 20 jaar werd er online vooral veel aandacht besteed aan zoekmachine-optimalisatie (SEO). Maar wordt er wel voldoende gezocht naar je aanbod om hierin nog meer te investeren?
Na een zoekwoord-analyse van je aanbod kunnen we perfect inschatten wanneer er het meest naar welke behoefte gezocht wordt, wat je meest populaire zoekwoorden zijn en tegen welke prijs er extra kan geadverteerd worden.
COMPETITION
Wat doen je concurrenten op het internet?
Kan je het nog halen in de zoekresultaten t.o.v. je online concurrenten? En waar ligt dat dan aan? Scoor je tenminste nog beter in je eigen omgeving?
We zetten de meest belangrijke online concurrenten van je website op een rijtje en geven je aan waar nog je kansen liggen.
TARGETTING
Welke vragen worden het meest gesteld aan Google?
Meer en meer beginnen we vragen te stellen aan verschillende toestellen in plaats van met een paar losse woorden te zoeken. Het logische gevolg hiervan is dat faqs nu al een zeer belangrijke factor spelen en zeker in de toekomst.
Wij gaan voor je op zoek naar welke vragen er vooral gevraagd worden aan Google en beantwoord dienen te worden in je website.
NEXT
Na grondige analyse, tijd voor de communicatiestrategie
Welke koers varen met je online communicatie? Met welke communicatiemiddelen? Budgettering?
Volgende stap